Opatření pro podporu prodeje musí zapůsobit přímo na POS: tady je třeba motivovat zákazníka ke koupi. Vaše vysoce kvalitní výrobky a Vaše značka k tomu přispívají. Využijte obaly, prodejní stojany/displeje a dekorace pro dokonalou prezentaci! Ty jsou dokonce obvykle levnější než tradiční reklama.
Podpora prodeje je v politice komunikace známá také pod pojmy podpora odbytu nebo Sales Promotion. Podpora prodeje označuje všechna opatření, která podporují prodej dodatečnými pobídkami k nákupu v prodejně.
Často se jedná o časově omezené nástroje podpory prodeje, které sledují stanovený cíl. Příklady pobídek prodeje jsou prodejní obaly pro optimální dostupnost zboží, ochutnávky na místě prodeje, reklamní displeje v druhotném umístění, promoční akce s přidanými výrobky, např. reklamními předměty, a další.
Adventní kalendáře se v posledních letech těší velké oblibě a podporují prodej v předvánočním období: Výrobci značek, kteří při propagaci prodeje sledují ekologickou udržitelnost, sázejí na přírodní materiály jako je vlnitá lepenka. Společnost THIMM vyvinula a vyrobila například podporu prodeje z kašírované E vlny opatřené ofsetovým tiskem. I vnitřní konstrukce podpory prodeje se skládala z vlnité lepenky a po Vánocích ji spotřebitelé mohli bez problémů zlikvidovat.
Přesvědčit spotřebitele o svých výrobcích lze pomocí ochutnávek v supermarketu. Tento druh podpory prodeje se často používá při uvádění výrobku na trh. V ideálním případě jsou do takových opatření na podporu prodeje zahrnuty také prvky značky a výrobku.
Například pro výrobce sýra Olmín vytvořila společnost THIMM stánek pro ochutnávku ve tvaru primárního obalu. To podporuje také rozpoznatelnost výrobku v regálu. Vysokou stabilitu podpory prodeje zajistila robustní konstrukce z ekologicky udržitelné vlnité lepenky.
Další druh podpory prodeje představují promoční obaly. Tyto podpory prodeje často obsahují reklamní dárky nebo akční zboží. Takové podpory prodeje se často používají k určitým tématům, například u příležitosti mistrovství světa ve fotbale, při firemních výročích, u vánočních dárků v akčním balení nebo při uvádění nových výrobků na trh.
Pro český pivovar Ferdinand společnost THIMM vyvinula a vyrobila promoční obal na lahve s pivem. Tato podpora prodeje obsahuje šest lahví piva, jeden půllitr a reklamní výrobek. Půllitr díky své konstrukci slouží zároveň jako odnosné ucho podpory prodeje. Podpora prodeje nabízí další rozmanité možnosti potisku pro umístění značky nebo k vytvoření příběhu.